Barış ilhan – Astroloji Dersleri

Asrroloj i gökyüzündeki harekeder ile yeryüzündeki olayların, koşulların ve durumların bağlam ısını araştıran bir bilim dalıdır. Fizik ve kimya gibi pozitif bilim dallarından çok farklı olmasına rağmen başlı başına teknik bir çalışmadır. Yani çoğu insanın zannerriği gibi sezgileriniz güçlü olduğu için yerinizde orurarak, gözlerinizi kaparıp transa geçerek, vahi gibi astrolojik yorumlarda bulunamazsınız. Asrrologlar kahve falı, el falı bakmayı bilmezler. Onlar gökyüzündeki cisimlerin doğal döngülerini, dizilişlerini izleyerek yeryüzündeki fiziksel olaylarla aralarındaki bağları araştırırlar. Örneğin son günlerde herkesi çok meşgul eden MARDUK: 20 12 kitabı asrrolojik bir çalışmaya çok benzemektedir. Mitolojik öykülere, astronomik verilere ve daha önce dünyaya yakın geçişinde yaşananlara dayanarak bir sonraki düngüsünde de benzer şeylerin yaşanabileceğini düşünmek astrolojik bir çalışmanın ilk adımlarıdır. Ancak astrologlar gerçekte Marduk kitabı kadar bile (belki de doğ ruluğu ispadanacak olan) spekülasyon yapmazlar. Çünkü onlar yörüngeleri, hızları bilimsel olarak hesaplanmış gökcisimlerinin hareketlerini veri olarak kullanırlar. Gerçi varsayımsal bazı gezegenleri ve noktaları kullanan astrologlar da vardır, ancak astroloj inin temel sembolizminde kullanı lan gezegenler tamamen güneş sistemimize bağlı, bilinen gezegenlerdir. Astroloj i diğer bilim dalları arasında en çok tıp ve psikoloj i ile karşılaştırılabilir. Teknik bilgiyi kişisel değerlendirmeler eşliğinde kullanır. Metodolojisini insan koşullarına uygular. Özellikle danışmanlık astrolo jisi teknik verileri kullanan diyagnostik (teşhis eden) bir sana mr. Astrolojinin pozitif Batı biliminden ayrıldığı nokta, herşeyin birbiriyle etkileştiği ni, bağlantılı olduğunu varsayan değişik bir mantık kullanmasıdır.


Günümüzde Batı bilimi kesin bir şekilde ölçülebilen ayırımlar ve sınırlar içerir. Astroloj i ise biitüncüldiir. Bağlantılar ve karşılıklı ilişkiler ile çalışır. Fen bilimi doğayı kontrol erme arayışındayken, astroloji doğa ile uyumu arar. Astrolojinin bir bireye sağlayabileceği en önemli yarar kişinin kendisini tanıması13 na rehberlik etmesidir. Doğum haritasının yorumunda, bilinçdışında kalan temalar dahil, kişinin doğasına dair çok sayıda bilgi edinilir. Yetenekleri, izlemesi gereken yol, yaşam dersleri, korkuları, saplantıları, çocukluk koşullanmaları ve tüm bunlarla nasıl başa çıkabileceği astroloji sayesinde netleştirilebilir. Doğanın ritmini ve bunun yeryüzündeki yansımalarını sürekli izleyen astroloji, doğası gereği öngürüyü de içerir. B ir insanın, bir ülkenin veya dünyanın ömründe önemli olayların zamanları gezegen döngüleri sayesinde saptanabilir. Bu döngüleri, gezegenlerin hareketlerini adeta bir saatin akrep ve yelkovanı gibi kullanarak doğada zamanı gelen olaylara veya değişimlere işaret edebilir. Bu, bir doktorun, bir meteoroloğun, bir deprem uzmanının veya bir borsa uzmanının yaptığından farklı bir şey değildir. Daha da ötesi, söz konusu uzmanlar eğer astrologlarla işbirliği yaparlarsa bu öngörülerinde daha isabetli olabilirler, çünkü astrologlar teknikleri ve birikimleri sayesinde en öngörülemez olanı bile saptayabilirler. Astroloji, devamlılığını insan türünün henüz doğadan ayrılmadığı erken dönemlerden itibaren sürdürmüştür. Modern astroloj i 4000 yıldan uzun süredir sürekli gözden geçiri len ve güncellenen gözlemler üzerine oturtulmuştur. Günümüzde uygulanan tıp nasıl eski tıp değilse, günümüz astroloj isi de eski Mezopotamya veya Rönesans astrolojisi değildir.

Astrolojiye psikoloji, jeoloji ve ekoloji gibi birçok diğer dallardan eklemeler yapılmıştır. Yine de, eski zamanlarda olduğu gibi, günümüzde de, ast roloji değerini kanıtlamaya devam etmektedir. 14 A STROLOJİ TARİHİNE GİRİŞ M.S. 17. yüzyıla kadar astronomi ve astroloji terimleri genellikle birbirinin yerin kullanılan terimlerdi. Astronomi daha matematiksel, astroloji ise daha felsefiydi. Am genellikle birini uy gulayan diğerini de uyguluyordu. Dolayısıyla astronomi ve as crolo ji tar ihi içiçe geçmişti . İnsanların yaşamlarını planlayabilmeleri için gökyüzünün ve or adaki hareketleriı incelenmesi zorunluydu. Dolunayın, ekinoksların (gündönümlerinin), so listleri n , selle rin, kuraklıkl arın ne zaman ola cağını bilirlerse göçlerini ona göre ayarlayabilirler, ya Sconehenge şamlarını düzenleyebilirlerdi. Gökyüzündeki doğal döngülerle temasımızı kestiğimiz gi.ini.imüzde bile hayatımızı (takvimimizi ve saatimizi) Güneş ‘in, Ay’ın ve Di.inya’nın ritmine göre ayarladığımızı unutmamak gerekir.

Tarımdan önceki dönemlerde M.Ö. 1 5 .000 hayvan kemiklerine ay fazları kazınmış, M.Ö. l 0.000-5 .000 yılları arasında tarımın gelişmesiyle bu faaliyet arcmıştır. Ay’a ait ilk gözlemler Paleolitik ve Mezolitik çağ Avrupasına kadar uzanır. Buna örnek olarak Megalitik bir site olan i.inli.i Sronehenge’i verebiliriz. M.Ö.2000 civarında tarımsal yılın zamanlaması için gezegenlerin Güneş’le aynı zamanda doğmaları kullanılmıştır.

Ancak astrolojinin tarihi, hayatı düzenlemek için gökyüzünün i ncelenmesinin tarihinin yanısıra, dinsel tarihle de içiçe geçmiştir. Güneş’in, Ay’ın harekerleri (ekinokslar, tutulmalar v.b.) dinsel ritüeller için de kullanılmışcır. Ayrıca Güneş ‘in gi.inli.ik hareketi doğuşu ve barışı, doğumu ve ölümi.i, karanlığı ve aydınlığı anlatmak için de kullanılmıştır. Gi.ini.imi.izde de bu sembolik öyküleri psikolojik öli.imler ve yeniden doğumlar için kullanıyoruz. Astroloj iye dair bilinen ilk yazılı döküman M.Ö.

17. yüzyıla aittir. Söz konusu döki.iman Babil Kralı Ammisaduqa (M.Ö. 1646- 1626) zamanında yazılmış olan Veniis rableridir. Söz konusu tablette hem kehanerler hem de gözlemler yer almaktadır. Örnek olarak aşağıdaki metni okuyabilirsiniz: Arah.ra111na ayında, 11 inci g,iiııde, VentZı· do’111da ka /; /. 11zak kaldı. Tebeti ayında ,·· d. t da . � · y�o ‘dn. lkı ay … gmı go’ky11zii11dm , …. p,11n e, �atı gomn111eye ba;ladı: b11 yılın hmc1tı bol olacak.

16 Veni.is tableti Enuma Anu Enli! (Anu göğiin tanrısı, Enli! ise yeryüzünün tanrısı anlamındadır. Dolayısıyla “Enuma Anu Enli!” yeryüzii ve gökyüzü tanrılarının kitabıdır) adıyla bilinen kehanet tabletleri dizisinin bir bölümüdür. Enuma Anu Enli! M.Ö. 1 600-1 000 yılları arasındaki kehanetlerin biraraya toplanmış halidir ve Asur Kralı Asurbanipal’in (M.Ö.663-626) ki.itiiphanesinde muhafaza edilmiştir. O dönemdeki astrolojinin gelişimine tanıklık eden bu tabletlerde gezegenlerin doğuşları ve batışları kullanılmıştır ve tamamen dünyasal olaylara dair, yani ülkenin bi.itüni.inü ve (o yörenin insanlarını temsilen) kralı ilgilendiren öngörülerde bulunulmuştur. M.Ö. 1 360 yılından önce Enuma Anu Enli!’ in izleri Türkiye’nin doğusunda da görülmüştür.

Asurbanipal’in küti.iphanesinde ilk yıldız kataloğu da (Mu! Apin M.Ö.687) bulunulmuştur. Bu da gökyüzünün haritasının çıkartılması yolundaki ilk çabaları göstermektedir. M.Ö.5 38’de Persler Babil’e yerleştikten sonra astroloji de büyük gelişmeler olmuşcur. M.Ö.432 civarında takımyıldızlar yerine zodyak burçları kullanılmaya başlanmış, M.Ö.409 yılında ilk kişisel horoskop çıkartılmıştır. M.Ö.

33 1 ‘de B i.iyi.ik İskender Mezopotamya’yı fethettikten sonra Yunan ve Mezopotamya ki.ilti.irü birbirine karışmış, hangi gelişimin hangi kültüre aic olduğunu ayrıştırmak zorlaşmıştır. Pythagoras Babil’de eğitim görmüş ve muhtemelen bunu diğerleri izlemişcir. Bilinen i lk gezegen gökgi.inlüğü (ephemeris) M.Ö. 308, ilk zodyak derecelerinin kullanılması M.Ö.263, Yükselen burcun yer aldığı ilk horoskop M.Ö.4 yılına aittir. Astroloj i ilk dönemlerde daha ziyade kehanetten sorumlu rahipler tarafından krala tavsiyelerde bulunmak amacıyla kullanılıyordu.

Milattan hemen once Helen ki.iltiiri.ini.in yayılması sayesinde halk arasına yayıldı. Artık sadece rahipler değil, filozoflar ve akademisyenler de ilgilenen herkes için doğum haritası yorumlar hale geldi.

.

PDF Kitap İndir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir